Categories: Wiadomości

70 lat od powstania marki Abarth, w Turynie nazwano ulicę imieniem Carlo Abartha

Dla  uczczenia 70-lecia marki Abarth oraz upamiętnienia silnej więzi łączącej od 1949 roku jej założyciela ze stolicą Piemontu, oficjalnie nadano jednej z ulic Turynu nazwę Carlo Abartha.

W uroczystości wzięli udział: Francesco Sicari, przewodniczący Rady Miasta, Sergio Rolando, radny ds. Budżetu, Planowania i Nazw Miejsc, Luisa Bernardini, prezydent Okręgu Wyborczego 2, Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat i Abarth FCA na region EMEA oraz Roberto Giolito, dyrektor FCA Heritage, którzy wspólnie odsłonili nazwę ulicy na odcinku łączącym Corso Orbassano i via Plava. Obecnie znajduje się tutaj siedziba marki Abarth oraz Heritage HUB, gdzie znajdują się jedne z najważniejszych samochodów wyprodukowanych przez Abartha w całej historii marki.

W tym roku Abarth obchodzi 70. urodziny. Nazwanie ulicy w Turynie imieniem Carlo Abartha jest z pewnością najlepszym sposobem zwieńczenia tego roku obchodów – powiedział Luca Napolitano. Chciałbym podziękować miastu Turyn za ten wyraz uznania dla Osoby, która dzięki swojej genialnej intuicji i zastosowaniu wyjątkowych rozwiązań, zrewolucjonizowała świat samochodów wyścigowych. Nasza społeczność, która ma obecnie 110 000 fanów i ponad 70 klubów w całej Europie, również chce wziąć udział w tym historycznym momencie, dowodząc tym samym, jak niezwykłym uznaniem cieszy się marka i jej historia oraz złożyć hołd jej założycielowi. To wszystko sprawia, że jestem niezwykle dumny.

FCA Poland – podsumowanie produkcji samochodów w 2019 roku

Hołd, który władze samorządowe Turynu oddają dziś Carlo Abarthowi jest szczególnie znaczący, ponieważ to właśnie tutaj, do tego miasta – kontynuował Roberto GiolitoAbarth przybył z Austrii, by spełnić swoje marzenie, zintegrowany ze społecznością o bogatym doświadczeniu w produkcji samochodów.



Carlo Abarth (1908-1979) urodził się w Austrii, ale zdecydował się zamieszkać we Włoszech, a dokładnie w Turynie, gdzie w 1949 roku rozpoczął karierę w Cisitalii, a następnie, przy wsparciu Guido Scagliariniego, otworzył przy via Trecate firmę Abarth & C. Od tego czasu Założyciel marki z logo skorpiona nigdy nie oglądał się wstecz, kolekcjonując sportowe i przemysłowe osiągnięcia, wprowadzając rewolucyjne zestawy tuningowe i osiągając legendarne zwycięstwa na torze. W tamtym czasie firma nawiązała także trwałą współpracę z Fiatem, legendarną marką samochodów z Turynu, założoną 120 lat temu. I tak, pierwszym samochodem z logo skorpiona był 204 A, następca Fiata 1100, który zapisał się w historii motoryzacji, gdy 10 kwietnia 1950 r. Tazio Nuvolari zasiadł za jego kierownicą, by wygrać swój ostatni wyścig na trasie Palermo-Monte Pellegrino.

Również w Turynie, 4 lipca 1957 roku wprowadzono na rynek legendarnego Fiata 500. Carlo Abarth zakochał się w nim i był pewien, że po odpowiednim tuningu będzie on miał taki potencjał, jak samochód o wysokich osiągach. To przekonanie doprowadziło go do stworzenia pierwszego Fiata Abartha 595, który rozpoczął zwycięską passę na każdym rodzaju drogi. Jednocześnie marka wypuściła na rynek słynne zestawy tuningowe „Abarth” do tuningowania modelu 500, który do dziś dla wielu jest obiektem pożądania.

FCA oskarża Hindusów o kopiowanie Jeepa

W latach 60. XX w., marka z logo skorpiona przeżywała swój okres rozkwitu. By zaspokoić rosnące zapotrzebowanie, Abarth postanowił przenieść produkcję do nowej fabryki na Corso Marche, również w Turynie. A teraz, dokładnie 40 lat po śmierci Carlo Abartha, w stolicy Piemontu nazwano ulicę imieniem pierwszej osoby, która w swoim geniuszu dostrzegła potencjał tuningu i technicznych udoskonaleń samochodów z seryjnej produkcji.

Złączeni tą samą pasją i chęcią uczczenia wielkości i historii marki, ponad 5000 fanów w 3000 samochodach Abartha zebrało się kilka tygodni temu, aby wziąć udział w największym zlocie marki z logo skorpiona.

Marka natomiast, dla swoich miłośników, lojalnych „strażników” filozofii Założyciela, przygotowała prezent: światową premierę limitowanej edycji Abarth 695 70th Anniversary z nowym, regulowanym spojlerem.

 



Redakcja

Recent Posts

Renault OpenR link – najbardziej intuicyjny system multimedialny

OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…

1 dzień ago

Mazda CX-60 na drogach i bezdrożach Maroka

Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…

2 dni ago

Ford Mustang – 60 lat dziedzictwa i ważna rola w popkulturze

Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…

3 dni ago

SEAT – najprostszy sposób na nowy samochód – wynajem długoterminowy

SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…

4 dni ago

Citroën Ami zmienia kolor i wprowadza nowe wersje z okazji czwartcy urodzin

Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz  nowy, ciemnobrązowy kolor…

5 dni ago

Alfa Romeo Junior – polskie ceny już od 129,6 tys. zł

Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…

6 dni ago