Od jakości usług oponiarskich zależy zdrowie i życie każdego z nas. W Polsce jest niemal 12 000 serwisów zajmujących się oponami – kierowcy powierzają im swoje auta i bezpieczeństwo.
Jaką mają gwarancję, że warsztat dobrze wykona swoje zadanie? Skąd mogą wiedzieć czy dany serwis oponiarski jest godny zaufania? Przy prędkości autostradowej opona o najpopularniejszym rozmiarze obraca się ponad 1000 razy na minutę – to od jakości opon, ale też od ich kondycji zależy bezpieczeństwo wszystkich na drodze. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) wspólnie z TÜV SÜDchcąc pomóc kierowcom w znalezieniu rzetelnych serwisów rozpoczynają projekt certyfikacji serwisów oponiarskich.
Certyfikat Oponiarski to jedyny taki projekt w Europie, który powstał przy współpracy wszystkich najważniejszych producentów opon, sieci serwisowych oraz ekspertów z branży i jest realizowany przez niezależną firmą audytową.
– Na Polskim rynku brakuje jednoznacznego oznaczenia dobrego poziomu jakości usług i kompetencji mechaników. Klientom ciężko jest znaleźć zaufany serwis, a dobrym warsztatom bardzo trudno wyróżnić się na rynku. PZPO wraz z TÜV SÜD chce zwiększać bezpieczeństwo kierowców i doceniać profesjonalistów z branży – przede wszystkim chcemy pokazać kierowcom, gdzie szukać serwisów godnych zaufania. Wyróżniamy tych dla których liczy się jakość pracy, bo zdają sobie sprawę ze swojej odpowiedzialności za życie klientów.Wypracowaliśmy w konsultacjach z producentami, sieciami serwisowymi oraz praktykami uniwersalne i jednolite kryteria obsługi technicznej oraz klienta natrzech poziomach zaawansowania – dobry, bardzo dobry oraz wzorowy. Klienci serwisów z certyfikatem oponiarskim mogą być pewni renomy serwisu i nie muszą się już zastanawiać, czy pozostawiają swój samochód w dobrych rękach – mapę z serwisami, za których jakość ręczy PZPO mogą znaleźć na stronie certyfikatoponiarski.pl – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
Certyfikowany serwis oznaczony jest dużą tablicą z logo certyfikatu i wskazaniem poziomu obsługi oraz segmentu (samochody osobowe, ciężarowe lub maszyny rolnicze), a także naklejką na wejściu.Kryteria certyfikacji i procedury wymiany opon są takie same dlawszystkich warsztatów, transparentne i rozsądne. Tylko od danego serwisu zależy, czy będzie po kolei rozwijał się i certyfikował na kolejne stopnie, czy od razu zacznie od średniego albo najwyższego poziomu.
Certyfikat oponiarski obowiązuje przez 2 lata – po roku wykonywany jest skrócony audyt nadzoru– i jest otwarty dla wszystkich serwisów zajmujących się oponami w Polsce: sieciowych, niezależnych czy nawet ASO.
– Przy nieumiejętnej wymianie opon można w łatwy sposób uszkodzić oponę, która następnie będzie nadawać się już tylko do utylizacji. Kierowca nie ma możliwości wyłapania tego błędu – gdy wraca do domu z warsztatu, gdzie uszkodzono oponę, ta może pęknąć i spowodować ogromną tragedię. Prowadzenie serwisu oponiarskiego to bardzo duża odpowiedzialność, dlatego oferujemy bezpłatne szkolenia dla mechaników z przygotowania się do audytu certyfikacyjnego. Chcemy służyć radą i być realnym wsparciem dla wszystkich serwisów.Wykwalifikowana kadra warsztatu to gwarancja najwyższej jakości usługi, którą docenią kierowcy w całym kraju. Wierzymy, że wraz z liczbą certyfikowanych serwisów oponiarskich rosnąć będzie poziom bezpieczeństwa na polskich drogach – podkreśla Marek Nytko, manager sekcji Mobility w TÜV SÜD.
Mapa certyfikowanych serwisów, a także kryteria oraz procedury obsługi koła dla trzech segmentów pojazdów dostępne są na stronie: certyfikatoponiarski.pl
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…