Categories: Wiadomości

5 sportowych coupé z wolnossącym V8

Na polskich ulicach i w salonach samochodowych nie brakuje dzisiaj rasowych, sportowych aut. Ale producenci coraz chętniej sięgają po doładowane silniki i napęd na cztery koła, przez co samochody z klasyczną, wolnossącą V-ósemką napędzającą tylną oś niemal całkowicie zniknęły z rynku.

Oto pięć sportowych coupé z wolnossącymi V-ósemkami i napędem na tył, które nadal możemy kupić w Polsce.

Lexus LC 500

Kiedy chodzi o wolnossące V-ósemki, Lexus zdecydowanie ma się czym pochwalić. Japońska marka od samego początku stosuje w swoich samochodach silniki w tym układzie. Już pierwszy model Lexusa – LS 400 – był wyposażony w motor V8 4.0 o oznaczeniu 1UZ-FE. Współczesne auta producenta korzystają z silników z rodziny UR. Pod maską Lexusa LC 500 znalazła się wolnossąca V-ósemka o pojemności pięciu litrów. Motor wytwarza moc 464 KM, która jest przenoszona na tylne koła za pomocą aż 10-biegowego automatu. Dodajmy do tego niesamowitą stylistykę oraz luksusowe wnętrze i otrzymujemy rasowego grand tourera.



Ford Mustang GT

Mustang to prawdziwa legenda amerykańskich samochodów sportowych. Jak przystało na rodowitego muscle cara, auto dysponuje potężną, wolnossącą V-ósemką o pojemności pięciu litrów i mocy 450 KM. Napęd jest przekazywany oczywiście na tył, a pomaga w tym 6-biegowy automat lub nieco szybsza automatyczna przekładnia o 10 przełożeniach. Do wyboru są wersja coupé oraz odmiana ze zdejmowanym dachem.

Lexus RC F

LC nie jest jedynym sportowym modelem Lexusa, który możemy w tej chwili kupić z silnikiem V8. Japońska marka nie tylko produkuje sportowe hybrydy, ale daje nam też do wyboru drugie sportowe auto z tradycyjną V-ósemką. Mowa o mniejszym bracie flagowego coupé LC, czyli Lexusie RC F. Auto dysponuje taką samą jednostką V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 464 KM, którą połączono z 8-stopniową przekładnią. Lexus RC F jest teraz dostępne również w specjalnej, bardziej ekstremalnej wersji Track Edition.

Maserati GranTurismo

Produkcji samochodów z wolnossącym silnikiem V8 nie zakończyli też jeszcze Włosi. Inżynierowie ze słonecznej Italii proponują nam Maserati GranTurismo. Samochód powstał z V-ósemką w dwóch rozmiarach – 4,2 oraz 4,7 l. Większą, a zarazem mocniejszą, bo 460-konną jednostkę znajdziemy w wersjach Sport oraz MC. W każdej napęd jest przekazywany na tylne koła. Ale osiągi przechodzą na dalszy plan, gdy usłyszy się dźwięk silnika…

Dodge Challenger R/T

Na polskim rynku dostaniemy również jeszcze jedno sportowe auto rodem z Ameryki – Dodge’a Challengera. Samochód występuje w różnych wersjach napędowych – bazowa SXT dysponuje silnikiem V6, a najmocniejsza SRT Hellcat doładowanym sprężarką motorem V8 6.2 o mocy ponad 700 KM! Dla miłośników wolnossących V-ósemek przygotowano odmianę R/T z silnikiem o pojemności 6,4 l i mocy około 490 KM.



Redakcja

Recent Posts

Toyota Yaris – model, który odmienił segment B na rynku od 25 lat

Toyota Yaris jest modelem globalnym, produkowanym na całym świecie. Produkcja auta rozpoczęła się w styczniu…

1 dzień ago

Nowy Volkswagen California – premiera nowej generacji

California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…

1 dzień ago

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

3 dni ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

3 dni ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

3 dni ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

4 dni ago