Categories: Testy

Dacia Logan MCV SCe 75 – kombi dla tradycjonalistów

To jeden z bardziej trafionych modeli rumuńskiego producenta. Zgrabne i pojemne kombi, które z powodzeniem sprawdzi się jako niezbyt drogie auto rodzinne.

W 2006 zadebiutowała pierwsza generacja Logana MCV, która miała w założeniu poszerzyć ofertę sedana o model spełniający wymagania osób poszukujących taniego i zarazem pakownego auta. W ofercie pojawiła się nawet wersja 7-osobowa. Co prawda nie było to piękne auto, ale jak zgodnie twierdzili jego użytkownicy, doskonale sprawdzało jako auto funkcjonalne.

Wraz z modernizacją rodziny Logana, doczekaliśmy się także przekonstruowanej wersji kombi, która zamiast dwuskrzydłowych drzwi bagażnika, doczekała się jednolitych tzw. piątych drzwi otwieranych do góry. Jednocześnie zmienił się design nadwozia oraz wnętrze. Być może niektórzy oczekiwali więcej, ale zawsze należy pamiętać, że Logan należy do aut stosunkowo tanich, a to oznacza także gorsze materiały i skromniejsze wyposażenie.

Dacia Logan MCV SCe 75 – spartańskie wnętrze



Wsiadając do środka pojazdu, nie oczekujmy zbyt wielkich niespodzianek. Deska rozdzielcza nie jest futurystyczna, bo trudno w niej nie dostrzec dawnego designu Dacii Logan. Producent jednak oferuje bogate wyposażenie jak m.in. system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym (za dopłatą 950 zł), kamerę cofania z systemem wspomagania parkowaniem tyłem (1500 zł).

Fotele i siedzenia być może nie zadowolą użytkowników Audi i Mercedesa, ale ich zaletę docenimy dopiero podczas dłuższych podróży. Testowym autem pokonaliśmy trasę ponad 1500 km i nikt z trójki pasażerów nie narzekał na ból kręgosłupa ani na brak komfortu. Zarówno przednie fotele, jak i tylne siedzenia należą do tzw. kanapowego typu, a to nie musi się wszystkim podobać. Są jednak tacy, którzy właśnie taki typ siedzeń cenią bardziej od nowoczesnych rozwiązań.

Dacia Logan MCV SCe 75 – trzycylindrowa jednostka napędowa

Tym razem mieliśmy okazję testować najsłabszą w ofercie jednostkę napędową. Otwarcie trzeba przyznać, iż nie jest to silnik zapewniający dynamiczną jazdę. Nie oczekujmy od niego atomowego przyspieszenia. Przy wyprzedzaniu innych pojazdów na trasie, gdy jedziemy przykładowo prędkością 90-100 km /h, trzeba wykazać sporo cierpliwości. Natomiast naszym zdaniem silnik ten jest wystarczający do jazdy miejskiej, gdzie już taka dynamika nie jest już wymagana.

O średnim zużyciu paliwa (5,5 l w ruchu mieszanym) podawanym przez producenta możemy raczej zapomnieć. Podczas jazdy testowej na długim dystansie osiągnęliśmy średnie zużycie 6,5 l/100 km, a to oznacza, że urlopowa wyprawa  nie będzie wymagała od nas częstych wizyt na stacjach paliw. W mieście uzyskaliśmy średnią 8,5 l/100 km. Zbiornik paliwa o pojemności 50 l przy spokojnej jeździe wystarcza na pokonanie dystansu ponad 700 kilometrów.

Trzycylindrowa jednostka napędowa Dacii pracuje stosunkowo cicho i nawet podczas jazdy z prędkością 120-130 km/h nie staje się zbytnio hałaśliwa.

Dacia Logan SCe 75 – atutem jest pojemny bagażnik

Z cała pewnością na wyróżnienie zasługuje pojemny bagażnik, który oferuje aż 573 l, a po złożeniu oparcia tylnego siedzenia wzrasta do 1518 l. Tylne oparcia są dzielone, co pozwala na wykorzystanie dowolnej ich konfiguracji.

Dacia Logan SCe 75 – podsumowanie

Z całą pewnością wersja kombi jest jedną z ciekawszych pozycji w ofercie rumuńskiego producenta. Tym bardziej, że nabywca ma do wyboru bogate i praktyczne wyposażenie. Trzycylindrowy silnik dla wielu użytkowników może okazać się wołowata, ale do spokojnej jazdy wystarczy.

Plusy

+ pojemny bagażnik

+ atrakcyjna cena

+ wybór wyposażenia

Minusy

– trzycylindrowy silnik

– spartański design wnętrza

Dacia Logan SCe 75 – podstawowe dane techniczne

Pojemność skokowa rodzaj silnika 998 cm3, R3
Moc 73 KM przy 6 300 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 97 Nm przy 3 500 obr./min
Skrzynia biegów 5-biegowa manualna
Prędkość maksymalna 158 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,7 s
Średnie zużycie paliwa 5,4 l/100 km (producent)
Długość 4501 mm
Szerokość 1733 mm
Wysokość 1521 mm
Rozstaw osi 2635 mm
Cena od 33,9 tys. zł


Redakcja

Recent Posts

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

9 godzin ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

10 godzin ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

1 dzień ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

2 dni ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

3 dni ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

5 dni ago