PEUGEOT i-Cockpit – przedmiot zazdrości, nigdy nieskopiowany

Peugeot i-Cockpit został wprowadzony do produkcji przy okazji pierwszej generacji modelu Peugeot 208 na początku 2012 roku, ale jego premiera miała miejsce już w 2010 roku, w samochodzie koncepcyjnym SR1. Od tego czasu odniósł spektakularny sukces – ponad 6 milionów klientów na całym świecie wybrało tę unikatową koncepcję stanowiska kierowcy, która stała się jednym z filarów DNA marki.

Architektura Peugeot i-Cockpit pozwala na umieszczenie informacji niezbędnych do prowadzenia samochodu bezpośrednio na linii wzroku kierowcy, który nie musi odrywać wzroku od drogi! Jakość nadwozia w połączeniu z unikatową koncepcją stanowiska kierowcy Peugeot i-Cockpit stanowią o przyjemności z jazdy, tak ważnej dla marki.

Zrodzony z samochodu koncepcyjnego

Chociaż to pierwsza generacja Peugeot 208 w 2012 roku była pierwszym samochodem produkcyjnym wyposażonym w Peugeot i-Cockpit, samochody koncepcyjne odegrały ważną rolę w pracy nad tym rozwiązaniem. Są one prawdziwymi laboratoriami pomysłów.

Kierownica PEUGEOT – od drążka do kierownicy wielofunkcyjnej

Peugeot i-Cockpit został po raz pierwszy zaprezentowany w 2010 roku w samochodzie koncepcyjnym Peugeot SR1. To studium stylizacyjne było punktem zwrotnym zapowiadającym nowy kierunek Dyrekcji Stylu marki (wraz z nominacją Gilles’a Vidala) i zapoczątkowało nową erę w projektowaniu samochodów Peugeot.

Od tamtej pory wszystkie samochody koncepcyjne marki Peugeot były wyposażane w Peugeot i-Cockpit. Exalt był inspiracją dla deski rozdzielczej nowego Peugeot 508. W nowym Peugeot 208 architektura Peugeot i-Cockpit jest zainspirowana samochodem koncepcyjnym Peugeot Fractal. Wersja Peugeot i-Cockpit 3D pochodzi z kolei z Quarz’a.

Żaden samochód koncepcyjny marki Peugeot nie powstaje bez powodu.

Źródło: Peugeot