Alfa Romeo – mocny start w 2025 r.

Alfa Romeo zakończyła pierwszy kwartał 2025 roku z wynikami wykazującymi silny wzrost, potwierdzając tym samym kontynuację swojej międzynarodowej ekspansji — marka jest obecna już na ponad 70 rynkach na całym świecie.

Dostawy do klientów końcowych wzrosły na całym świecie o 29% w porównaniu z analogicznym okresem w 2024 roku i odnotowały szczególnie dobre wyniki w regionie Rozszerzonej Europy (+43%) oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce (+9%).

Kluczowy wkład w te wyniki wniósł model Junior: dostępny jest w dwóch wersjach elektrycznych (156 KM i 280 KM), wersji hybrydowej o mocy 145 KM oraz wersji Ibrida Q4.

Zaledwie kilka miesięcy po premierze w 38 krajach, na model Junior złożono 35 000 zamówień, z czego 18% stanowią wersje w pełni elektryczne. Entuzjastyczne przyjęcie Juniora przez europejskich klientów stało się siłą napędową całej gamy modelowej, obejmującej również modele Tonale, Giulia i Stelvio. W swoich segmentach wszystkie trzy modele ucieleśniają na całym świecie wartości takie jak sportowy charakter i innowacyjność, które są nieodłączną cechą marki Alfa Romeo.

Na uwagę zasługują również wyniki sprzedaży w marcu, który był najlepszym miesiącem dla Alfy Romeo od czerwca 2019 roku. Sprzedaż na poziomie globalnym wyniosła ponad 8 700 samochodów, co stanowi wzrost o 33% w porównaniu z marcem 2024 roku. W tym samym miesiącu marka osiągnęła najwyższy udział w rynku od 2018 roku w Europie (w krajach EU30), który wyniósł 0,5%, co oznacza wzrost o 0,15 punktu procentowego w ujęciu rok do roku.

Alfa Romeo Tonale – w Pomigliano d’Arco wyprodukowano 100-tysięczny egzemplarz

Pierwszy kwartał 2025 roku był zatem bardzo pozytywny, podobnie jak sam marzec, który również okazał się niezwykle znaczący dla marki. To wyraźne przyspieszenie dla Alfy Romeo, która z ufnością spogląda w przyszłość dzięki gamie modelowej coraz bardziej konkurencyjnej i dopasowanej do nowych potrzeb rynku. Potwierdza to niedawny debiut modelu Junior Ibrida Q4, będący dopełnieniem najszerszej oferty w segmencie, oraz seria specjalna INTENSA, celebrująca tożsamość i atrakcyjność Alfy Romeo poprzez unikatowe elementy stylistyczne.

Alfa Romeo przedstawia specjalne logo przygotowane z okazji 115-lecia

Santo Ficili, dyrektor generalny marki Alfa Romeo: Pierwszy kwartał 2025 roku zakończył się bardzo pozytywnymi wynikami sprzedaży, co świadczy o ogromnym entuzjazmie i determinacji, z jakimi zespół marki Alfa Romeo stawia czoła ciągłym zmianom w sektorze motoryzacyjnym. Wielkie uznanie należy się modelowi Junior, który został przyjęty z niezwykłym entuzjazmem. Od momentu wprowadzenia na rynek na nowy model złożono już 35 000 zamówień. Junior to początek nowego rozdziału dla marki, który będą kontynuować nowe modele Stelvio i Giulia,zapisując kolejne karty w historii Made in Italy.

Nasi dealerzy i partnerzy odgrywają kluczową rolę, a wyniki handlowe w pierwszym kwartale to doskonała okazja, aby podziękować im za zaangażowanie i oddanie w realizacji naszych ambitnych celów.”

Źródło: Alfa Romeo