Mitsubishi L200 – testy wytrzymałościowe przed Asia Cross Country Rally 2022

Mitsubishi Motors Corporation ogłosiło, że zespół Mitsubishi Ralliart, który przy wsparciu technicznym Mitsubishi Motors weźmie udział w rajdzie Asia Cross Country Rally (AXCR) 2022, przeprowadził 27 i 28 czerwca testy wytrzymałościowe samochodu rajdowego L200/Triton na trasie terenowej w Tajlandii, potwierdzając, że przygotowania do rajdu przebiegają bez zakłóceń.

Testy wytrzymałościowe poddawały samochód dużym obciążeniom, porównywalnym z tymi, które spodziewane są w trakcie rajdu i skupiały się głównie na niezawodności i trwałości podwozia oraz silnika. Aby sprawdzić możliwości samochodu w środowisku zbliżonym do oczekiwanego w trakcie rajdu, wykorzystano 10-kilometrową trasę łączącą odcinek pokonywany z dużą prędkością, wyboistą drogę szutrową i wąską, krętą ścieżkę leśną.

L200 ma solidną ramę podwozia i doskonałe właściwości jezdne, postanowiliśmy więc zredukować na potrzeby rajdowe masę pojazdu do minimum, jednocześnie wykorzystując w pełni jego oryginalną wytrzymałość” – powiedział Hiroshi Masuoka, dyrektor zespołu Team Mitsubishi Ralliart. „Samochód rajdowy, który pokonał ponad 800 kilometrów w ciągu dwóch dni, zgodnie z naszymi oczekiwaniami zaprezentował świetne osiągi w trakcie trudnych testów wytrzymałościowych, dzięki czemu jesteśmy pewni, że nasze przygotowania są na dobrej drodze.”

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV i L200 – sukcesy sprzedażowe

ASIA CROSS COUNTRY RALLY, czyli AXCR to wyczerpujący, całotygodniowy rajd terenowy rozgrywany na trasie 2000 kilometrów, prowadzącej przez wyjątkowe tereny Azji Południowo-Wschodniej. Rajd rozgrywany w sierpniu każdego roku był odwoływany w latach 2020 i 2021 z powodu pandemii COVID-19. W tym roku rajd przesunięto go na 21-26 listopada, a trasa będzie liczyła około 1700 kilometrów. Start zaplanowano w Buriram w północno-wschodniej Tajlandii, dalsze odcinki prowadzą przez Kambodżę, a meta znajduje się w pobliżu słynnej stolicy świątyń – Angkor Wat.

Charakterystyka samochodu rajdowego L200

Przystosowane do rajdów Mitsubishi L200 zostało zaliczone przez FIA do grupy T1 (prototypowy pojazd terenowy). Jako model bazowy wykorzystano wersję z podwójną kabiną w specyfikacji na rynek Tajlandii, “odchudzono” maskę silnika, przednie i tylne drzwi, wnętrze i wiele innych elementów, natomiast kabinę wzmocniono klatką bezpieczeństwa, a podwozie otrzymało solidne osłony. Zawieszenie opracowane dla samochodu rajdowego zapewnia doskonałe właściwości jezdne, a przedni i tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD), opony terenowe o dużej średnicy oraz obręcze kół z lekkich stopów zdecydowanie poprawiają prowadzenie na nierównych nawierzchniach.

Nowa generacja Mitsubishi ASX – pełna gama silników spalinowych i zelektryfikowanych

Tuning turbodoładowanego silnika z zapłonem samoczynnym o pojemności skokowej 2,4 litra skoncentrowano na zmniejszeniu strat tarcia i ograniczeniu masy oraz na poprawie reakcji w zakresie średnich prędkości obrotowych, które są często wykorzystywane na trasach rajdów terenowych. Niektóre etapy AXCR obejmują przeprawy przez rzeki, co wymagało modyfikacji ułatwiających brodzenie, jak bardziej wytrzymałe uszczelnienia i rura pobierająca powietrze do silnika znad dachu samochodu (snorkel).

O rajdzie

27. edycja AXCR 2022 rozpocznie się 21 listopada uroczystym startem zorganizowanym w Buriram, w północno-wschodniej części Tajlandii w pobliżu granicy z Kambodżą. Rywalizacja rozpocznie się 22 listopada. Pierwsza połowa rajdu rozgrywana jest wokół Buriram. 25 listopada trasa rajdu prowadzi przez granicę z Kambodżą, a 26 listopada rajd kończy się w Siem Reap, kilka kilometrów od Angkor Wat – tak zwanej stolicy świątyń. Tegoroczna trasa licząca około 1700 kilometrów, ma być równie wyczerpująca jak poprzednio, z szerokim zakresem terenowych wyzwań jak góry, dżungla, błotniste drogi, przeprawy przez rzeki, wydmy i odcinki, które będą wymagały od pojazdów szybkości i wytrzymałości na doskonałym poziomie. Umiejętności kierowców i zespołów zostaną wystawione na próbę przez trudne warunki terenowe i nieprzewidywalne zmiany pogody, jakie stwarza dzika natura tej trasy.

Specyfikacja techniczna rajdowego Mitsubishi L200

Długość całkowita5300 mm
Szerokość całkowita1815 mm
Rozstaw osi3000 mm
Rozstaw kół (przód/tył)1520 mm / 1515 mm
Silnik spalinowy4-cylindrowy MIVEC turbo diesel, typ 4N15
Wtrysk paliwaWtrysk wysokociśnieniowy common-rail
Pojemność skokowa2442 cm3
Moc (maksymalna)133 kW
Moment obrotowy (maksymalny)430 Nm
Przekładnia6-biegowa skrzynia manualna
Napęd na 4 kołaSuper Select 4WD-II
Mechanizm różnicowyZ przodu i z tyłu mechanizmy różnicowe firmy CUSCO z ograniczonym poślizgiem (LSD)
Zawieszenie przednieNiezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami i sprężynami śrubowymi
Tylne zawieszenieSztywne resory piórowe
AmortyzatoryZ przodu i z tyłu regulowane amortyzatory firmy CUSCO
Układ kierowniczyPrzekładnia zębatkowa ze wspomaganiem
HamulceZ przodu i z tyłu wentylowane tarcze hamulcowe firmy ENDLESS
KołaObręcze z lekkiego stopu (17” x 8J) firmy WORK
OponyYokohama GEOLANDAR M/T G003 (265/70R17)
Informacje dodatkoweMaska silnika z włókna węglowego

Panele drzwi przednich i tylnych z włókna węglowego

Źródło: Mitsubishi Motors