IBRM SAMAR oraz Idea Getin Leasing rozpoczynają sprzedaż aut online

Eksperci są zgodni, że obecny kryzys wiele zmieni w bezpośrednich kontaktach międzyludzkich i zachowaniach klientów. Z pewnością jedną z trwałych zmian będzie wzrost sprzedaży zdalnej, bezkontaktowej i online. Przyzwyczailiśmy się już do kupowania przez internet ubrań, jedzenia czy np. mebli. Podobne tendencje są coraz silniejsze w motoryzacji, a jednym z kreatorów tego trendu jest Autokatalog.pl – największy w świecie internetowy salon samochodowy, który powstał w Polsce.

Dostępne od ręki

Oferta prezentowanych w Autokatalog.pl aut gotowych do odbioru, czekających u dealerów, to już ponad 200 modeli różnych marek, w przypadku których użytkownik może samodzielnie,definiując parametry, wybrać najlepszy dla siebie model finansowania.

– Wraz z 70 dealerami z całej Polski zaproponowaliśmy użytkownikom dostępne auta, w bardzo dobrych cenach, z opcją dowolnej formy finansowania, od kredytu poprzez leasing, aż po wynajem czy zakup za gotówkę. Są to zarówno najpopularniejsze w Polsce marki, jak Skoda, Toyota, Volkswagen, Hyundai czy KIA, ale także marki premium, jak BMW, Jaguar, Lexus czy Volvo – mówi Robert Bendlewski, dyrektor Departamentu Pojazdów Idea Getin Leasing, partner kalkulatora finansowego.

Peugeot uruchomił wirtualny salon sprzedaży

Kalkulator finansowy nie tylko daje możliwość przeprowadzania symulacji różnych form finansowania, ale także umożliwia przeszukanie całej bazy uwzględniającej również auta dostępne „od ręki”, według wysokości rat, okresu kredytowania czy parametrów finansowych zdefiniowanych przez użytkownika.Pokazuje, które samochody spełniają zdefiniowane warunki i czy są wśród nich tedostępne „od ręki”. Po przeprowadzeniu własnej analizy z użyciem wszystkich dostępnych narzędzi, użytkownik może wybrać auto i szybko, przy zachowaniu najkorzystniejszych parametrów, raz jeszcze porównać różne oferty finansowania.

Ceny pojazdów są w porównaniu z rynkowymi konkurencyjne i warte uwagi, natomiast komfort, łatwość zakupu i pewność źródła auta – pod każdym względem bezkonkurencyjne. Wybór i zakup auta nigdy jeszcze nie były tak proste i przyjemne – uważa Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM SAMAR, twórca Auto Katalogu.

Lepiej kupić czy wynająć? 

Świat on-line daje ogromne możliwości porównań także w zakresie kosztów. Modeli finansowania aut jest kilka: najpopularniejsze to wciąż kredyt i leasing, ale coraz chętniej wybierany jest też wynajem długoterminowy.

Nie jest łatwo odpowiedzieć na pytanie, która forma finansowania jest najkorzystniejsza. To zależy od modelu czy formuły prawnej, w jakiej działa klient (umowa o pracę, własna działalność gospodarcza, firma) i jakie ma oczekiwania, co do użytkowania pojazdu, np. czy interesują go korzyści podatkowe – wtedy wybierze leasing – czy np. wygoda korzystania z serwisu w umowie finansowej – wtedy sięgnie po najem. Kalkulator pozwala porównać, która forma najbardziej się opłaca. Manewrując suwakami, można sprawdzić, jak zmienia się rata przy zmianie konkretnych parametrów. To bardzo ułatwia wybór formy zakupu i optymalnego finansowania. Wsparciem w wyborze jest też pomoc naszych konsultantów, dostępnych w Autokatalog.pl online– wyjaśnia Robert Bendlewski z Idea Getin Leasing.

Z perspektywy klienta

Budując funkcjonalności Autokatalog.pl kierowaliśmy się przede wszystkim perspektywą klienta, poszukującego wymarzonego auta. W ręce użytkowników oddaliśmy więc takie rozwiązania, jak zaawansowane wyszukiwarki, konfiguratory, profesjonalne porównywarki danych technicznych i wyposażenia czy bazujące na własnym materiale multimedialnym najwyższej jakości prezentacje aut, uwzględniające widoki 360 stopni. Unikalnym rozwiązaniem, nie tylko na rynku polskim, jest narzędzie umożliwiające wizualne porównywanie sylwetek i wnętrz samochodów. Dostępny materiał zdjęciowy pozwala na stworzenie ponad 100 tys. różnych porównań i codziennie jest powiększany o zdjęcia kolejnych aut– wymienia Wojciech Drzewiecki z IBRM SAMAR.

Zdjęcia sylwetek modeli dostępne są w formule 360 stopni i umożliwiają wybór jednego z trzech typów porównań: „efektu widmo” powstającego po nałożeniu na siebie sylwetek aut, przy jednoczesnym obrocie i sterowaniu ich przezroczystością, „face to face” czyli postawienie aut obok siebie z możliwością ich równoległego obrotu oraz „suwak 360”. Porównania te pozwalają na weryfikację wielkości i kształtów aut, czy też różnic w budowie nadwozia. Baza zawiera dane techniczne, a także informacje na temat wyposażenia standardowego i opcjonalnego konfiguracji aut oferowanych na rynku polskim.

Uniwersalny konfigurator zawarty w katalogu odzwierciedla konfiguratory producentów, umożliwiając budowę aut zgodną z ich standardami.Co istotne, utrzymana jednolita forma zapisu informacji zarówno w grupie danych technicznych, jak i wyposażenia oferuje coś, czego nie zapewni żaden z serwisów producenckich – kompleksowe porównanie aut. Nie zawsze jesteśmy zdecydowani na konkretną markę, często chcemy zweryfikować także modele konkurencyjne, porównać parametry, specyfikacje, ceny czy też wygląd sylwetki i wnętrza. Przygotowanie pełnego zestawienia kilku marek lub modeli samodzielnie nie tylko nie jest łatwe, ale przede wszystkim może być bardzo pracochłonne. Dzięki Autokatalog.pl można więc w jednym miejscu szybko i wygodnie dokonać racjonalnego wyboru, a nawet – kupić konkretne, dostępne „od ręki” auto w jednej z czterech opcji finansowania.

Salony samochodowe opustoszeją?

 Według Wojciecha Drzewieckiego, eksperta rynku motoryzacyjnego wirtualny świat coraz szerzej będzie wkraczał w proces sprzedaży samochodów.Świat dealerów będzie podlegał ewolucji. Autokatalog.pl to narzędzie, które ułatwi dealerom szersze dotarcie do klientów. Rynkiem dealera nie będzie już tylko rynek lokalny, ale cały rynek polski.

Wśród przygotowywanych przez nas narzędzi, których celem jest uproszczenie i przyspieszenie procesu wprowadzania przez dealerów do Auto Katalogu informacji na temat oferowanych przez nich aut dostępnych „od ręki”,znajdzie się wkrótce moduł do samodzielnego dodawania pojazdów – podkreśla Wojciech Drzewiecki.

Oznacza to, że nie trzeba będzie wprowadzać specyfikacji technicznej oraz wyposażenia standardowego. Ten zakres informacji wypełni się automatycznie po wyborze oferowanej konfiguracji. Dealer będzie jedynie dodawać informację o wyposażeniu opcjonalnym bazując na liście uwzględniającej producenckie kody opcji. Autokatalog.pl to platforma do współpracy z większą rzeszą zewnętrznych partnerów. Poza Idea Getin Leasing, partnerem Auto Katalogu jest także InfoExpert, dzięki któremu klienci będą mogli m.in. sprawdzić wartość rezydualną auta, jak wpłynie ona na potencjalną wysokość rat kredytu, wynajmu lub leasingu. W narzędziach profesjonalnych pojawi się także tzw. prezentacja TCO, pokazująca całkowite koszty użytkowania samochodu.

Chcemy, aby klienci przed wyborem auta mogli zapoznać się z wideo-prezentacją konkretnego modelu, będziemy też pozyskiwać informacje na temat trwałości aut oraz ich niezawodności w dłuższym okresie eksploatacji.W ten sposób w jednym miejscu połączymy ekspercką wiedzę na temat samochodów, najwyższe kompetencje technologiczne i wieloletnie doświadczenie we współpracy z dealerami i partnerami zewnętrznymi– podsumowuje Wojciech Drzewiecki.

Z narzędzia można nieodpłatnie i, co ważne, anonimowo korzystać poprzez stronę Autokatalog.pl lub aplikację na urządzeniu mobilnym (AppStore, Google Play). Zakup wybranego auta nie wymaga wizyty w salonie, choć tradycyjna formuła cały czas jest możliwa. Podpisanie umowy z Idea Getin Leasing może nastąpić online.

Źródło: IBRM SAMAR