„Czat z Fiatem”, nowy format, w którym szef Fiata odpowiada na pytania użytkowników wysłane na specjalny czat poświęcony nowemu Fiatowi 500

Fiat opracował nową, „bardziej osobistą” strategię komunikacji, mającą na celu pozostanie w kontakcie z Klientami w prosty, skuteczny i bezpośredni sposób. Jednym z narzędzi wykorzystywanych w ramach tej strategii jest „Czat z Fiatem”, seria filmików, w których Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat i Abarth na region EMEA, odpowiada bezpośrednio na pytania Klientów, potencjalnych nabywców zainteresowanych nowym Fiatem  500.

  • Korzystając z nowego formatu wiadomości nakręconych w domu na smartfonie, Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat i Abarth na region EMEA, osobiście odpowiada na pytania potencjalnych Klientów, które dotyczą nowego Fiata 500.
  • Filmy będą publikowane dwa razy w miesiącu, a Luca Napolitano będzie odpowiadał za każdym razem na nowe pytania.
  • Pytania są zbierane na czacie Fiata, jednego z pierwszych producentów wykorzystujących to narzędzie do kontaktu z Klientami, potencjalnymi nabywcami nowego Fiata 500.
  • Filmy będą publikowane na oficjalnych kanałach społecznościowych Fiata.
  • Technologia ta, dostępna po raz pierwszy w branży motoryzacyjnej. jest własnością firmy LivePerson obsługującej czat w imieniu Fiata.
  • Pierwszy film będzie do pobrania tutaj.

Pytania, zbierane na czacie poświęconym nowej 500. Są przesyłane przez aktualnych i potencjalnych Klientów pragnących otrzymać więcej informacji o nowym „w pełni elektrycznym” modelu Fiata.

Filmy „Czat z Fiatem” udostępnione użytkownikom czatu i umieszczone na kanale marki Fiat na YouTube, śledząc ten link, zostaną nagrane „w domu” na smartfonie, zgodnie z obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa. Będą publikowane dwa razy w miesiącu, w sposób, w jaki Fiat odpowiada na interesujące Klientów tematy i  prezentuje nowości dotyczące nowej 500.

Do pierwszego filmu „Czat z Fiatem” wybrano trzy pytania. Odpowiedzi na te pytania interesują szerokie grono użytkowników. Poruszono tematy jak: gama samochodów, cena poszczególnych wersji i termin dostawy do Klienta finalnego. Pytania zostały wybrane spośród pytań zadawanych przez Klientów z trzech krajów: Niemiec, Francji i Włoch.

Czat dedykowany nowej 500 to nowość w branży motoryzacyjnej. To specjalny kanał przeznaczony dla potencjalnych Klientów nowego Fiata 500, którzy dokonali wstępnej rezerwacji, wyrażając tym samym zainteresowanie „La Prima”, wersją nowej 500 ze specjalną numerowaną plakietką umieszczoną na pierwszych 500 egzemplarzach oraz emblematem „La Prima” na kolejnych.
Kanał skierowany jest również do osób zainteresowanych samochodem w szerszym znaczeniu.

System oparty jest na opatentowanej technologii LivePerson, łączącej różne platformy komunikacyjne, by umożliwić Klientom prowadzenie indywidualnych rozmów tworzących wartość dodaną z użytkownikami finalnymi. Zakres projektu obejmuje całą customer journey, czyli drogę Klienta, od wyszukiwania informacji w procesie przedsprzedaży, po wsparcie podczas zakupu i oczywiście obsługę Klienta.

Źródło: FCA