Mitsubishi Motors – sprzedaż w 2019 r.

W 2019 roku firma Mitsubishi Motors zrealizowała swoje plany na najbardziej wymagającym na świecie europejskim rynku, pomimo mało przewidywalnych zmian i regulacji, takich, jak wdrażanie nowych norm emisji, wpływ zmian podatkowych, niepewność polityczna,itd.

SPRZEDAŻ CAŁKOWITA 2019

+ REGION ACEA

Kraje UE + EFTA

(z wyłączeniem pick-upów)

15 805 752 egz.+1.2%

 

Mitsubishi Motors

2019 REGION MME

33 kraje

(w tym L200)

171 906 egz.+4%
Mitsubishi Motors

2019 REGION ACEA

Kraje UE + EFTA

(z wyłączeniem L200)

138 003 egz.+3.4%

 
Wpływ na wyniki sprzedaży nowego ASX i L200 po ubiegłorocznych zmianach modelowych będzie widoczny dopiero w roku 2020 – tymczasem w 2019 roku europejską sprzedaż Mitsubishi Motors ukształtowały kolejny raz modele Space Star i Outlander PHEV, reprezentujące łącznie 43% łącznego wolumenu MME:

1. – Space Star/Mirage:                39 530 egz. (+10%)
2. – Outlander PHEV:                   34 729 egz. (+42%)
3. – ASX:                                    31 306 egz. (-3%)
4. – Eclipse Cross:                       27,368 (-)
5. – L200:                                   23 414 egz. (+12%)

Flagowy Mitsubishi Outlander PHEV – jedyny dostępny w Europie samochód hybrydowy typu plug in z napędem elektrycznym – pozostaje również najlepiej sprzedającym się pojazdem hybrydowym typu plug-in w Europie w ciągu roku 2019 (wszystkie marki, wszystkie segmenty, wszystkie formaty – źródło: JATO – 12 największych rynków UE). Zdobył tę pozycję pomimo rosnącej liczby konkurentów na rynku europejskim, chociaż niektórym z nich udaje się stopniowe nadrabianie pozycji utraconej we wrześniu 2018 r., po wdrożeniu procedur WLTP.

Od wprowadzenia na rynek w październiku 2013 r. Mitsubishi Outlander PHEV osiągnął łączną liczbę 159 132 egzemplarzy sprzedanych w Europie, gdzie liderem sprzedaży są obecnie Niemcy (7618 egz. w roku 2019 – dane MME).

W tym czasie sprzedaż 32 europejskich dystrybutorów Mitsubishi Motors* kształtowała się następująco (pierwsza dziesiątka):

1. – Niemcy                              54 033 egz. (+4%)
2. – Wielka Brytania:                 26 788 egz. (-13%)
3. – Hiszpania:                          14 769 egz. (+10%)
4. – Włochy:                             9 659 egz. (+33%)
5. – Francja:                              9 437 egz. (+29%)
6. – Szwecja:                            6 789 egz. (+32%)
7. – Polska:                               6 762 egz. (+15%)
8. – Holandia:                            6 690 egz. (-7%)
9. – Norwegia:                           5 776 egz. (+5%)
10. – Austria:                             5 059 egz. (-8%)

Kolejny etap
Mimo zadowolenia z wyników roku 2019, Mitsubishi Motors Europe zdaje sobie sprawę z wyzwań, ale także z możliwości, jakie stoją przed firmą. Eric Wepierre – nowy prezes i dyrektor generalny MME – powiedział: „Na rynku europejskim, który zmienia się dzięki nowym technologiom, oczekiwaniom i postawom klientów, a także wprowadzanym regulacjom i normom, Mitsubishi Motors może wykorzystać pozycję lidera na rynku pojazdów z napędem elektrycznym, zdobytą już w roku 2013 przez Outlandera PHEV. Jako pionierzy elektromobilności, stającej się głównym nurtem, mamy wielką przewagę rynkową, która w roku 2020 pomoże nam rozpocząć kolejny etap naszej strategii »SUV+EV« zarówno na poziomie produktu jak i ekosystemu, gdzie znowu jako pierwsi na rynku wdrożymy nasz innowacyjny system Mitsubishi Dendo Drive House.”

„Na obu tych płaszczyznach będziemy budować naszą strategię zrównoważonego wzrostu w Europie, w której wizerunek marki i rentowność będą miały pierwszeństwo przed wyścigiem o wolumen” – dodał Eric Wepierre.

*32 dystrybutorów, 33 rynki (w tym L200)

Źródło: Mitsubishi